04
Mar

Viral Marketing: Zufall oder Strategie?

Sidekicks sales boom after Paris Hilton’s was hacked.

Not much logic here. Paris’s Sidekick gets hacked demonstrating the potential downside of storing information online and sales increase. I wonder if their ad agency has added a hacking department 😉

“T-Mobile stores in New York are selling out of Sidekicks (a handheld device that stores information online) despite or, more likely, because of that fact that celebrity phone numbers and naughty pictures were stolen off one belonging to bad-girl heiress Paris Hilton.

“We had an unusually high demand this week,” said one Manhattan store employee. ”

T-Mobile-Hack bringt Stars in Bedrängnis, Montag, 21.02.05 
Nummern von Stephen King, Vin Diesel et al online

Letztes Jahr konnte sich ein Hacker Zugang zu persönlichen Daten von Kunden des Mobilfunkers T-Mobile USA verschaffen.

Dabei las er nicht nur E-Mails, persönliche Dokumente und die Sozialversicherungsnummern von rund 400 Kunden, auch den E-Mail-Verkehr eines Geheimdienst-Mitarbeiters konnte er einsehen.

Kürzlich brachten seine Kollegen den gehackten Inhalt des Handys von Sternchen Paris Hilton online – neben diversen Fotos, die mit der Kamera eines Sidekick-Handhelds aufgenommen wurden, handelt es sich um Hunderte Telefonnummern.

Comments ( 2 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *