Via Marcel Reichart:
Der Verkauf von Weblogs Inc an AOL gibt eine erste Richtung vor, wie Blogs aus Sicht von traditionellen Medienhäusern zu bewerten sind. Tristan Louis analysiert die Akquisition auf Basis der Technorati-Links der Weblogs Inc. Blogs. So kommt der Star Engagdet auf über 13.000 Links, Luxist auf 430. Daraus berechnet Tristan den Anteil, den ein Blog am Kaufpreis von 25–40 Mio. $ hat.
Weiter segmentiert er nach Themen wie Consumer oder Life Sciences. Im Ergebnis repräsentiert Engagdet über ein Drittel des Kaufpreises.
“… In acquiring Weblogs Inc., AOL has now provided us with some numbers traditional media are willing to pay for a blog. Looking at the numbers above, one can try to guess at the value of a link from an external site. a single link on the weblogsinc network represents 0.002258559942180087 percent of the overall network. At the different rumored price points from AOL, it looks as follows:
Link $25 million value 30 million value 40 million value
1 $564.64 $677.57 $903.42
I don’t know if those values are based on any real rationale but it’s nice to dream up the value of one’s blog based on this. Should we now assume that traditional media companies are willing to pay between $500 and $1000 per site that links into a blog?â€